Με θυμάμαι να βλέπω ξένες ταινίες και σειρές πριν μάθω καλά-καλά να διαβάζω τους υπότιτλους. Αγαπημένο είδος ήταν πάντα το fantasy/sci-fi (βλ. μαγισσούλες, φαντασματάκια, υπερδυνάμεις, και τα συναφή). Ανακάλυψα το Supernatural το 2008 και ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Άρχισα να γράφω για το Supernatural Greece το καλοκαίρι του 2014. Δύο πράγματα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για εμένα: λατρεύω την ποπ-κουλτούρα και τον Dean Winchester!
Αν είστε τακτικοί αναγνώστες της στήλης μου για τις ποπ-αναφορές του Supernatural, θα έχετε καταλάβει ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά πλούσια συλλογή, που πιάνει κάθε πτυχή της ποπ-κουλτούρας: από τον κινηματογράφο και τη μουσική, μέχρι τη μυθολογία και τη θρησκεία! Κάθε σεναριογράφος που σέβεται τον εαυτό του, προτιμά να δίνει στα επεισόδιά του έξυπνους ή/και meta τίτλους, που μπορεί μεν να φαίνονται πολλές φορές ξεκάρφωτοι με την ιστορία που αφηγείται το επεισόδιο, αλλά κρύβουν μια δική τους ιστορία που αξίζει να ανακαλυφθεί.
Πάμε λοιπόν να ανακαλύψουμε τους τίτλους εκείνους που αναφέρονται στη Μυθολογία, τη Λαϊκή Παράδοση (παραμύθια, αστικοί μύθοι, κλπ.), τη Θρησκεία και την Εκκλησία.
Σύμφωνα με τους μύθους των Ιθαγενών της Αμερικής, το Wendigo είναι ένα πλάσμα που ήταν κάποτε άνθρωπος, αλλά έφαγε ανθρώπινη σάρκα και τώρα τη λαχταρά. [Διαβάστε εδώ περισσότερα για την ινδιάνικη μυθολογία στο Supernatural.]
Ο τίτλος του επεισοδίου στα ελληνικά σημαίνει «ταξιδιώτης φάντασμα» και αναφέρεται στους θρύλους για φαντάσματα ανθρώπων ή ακόμα και ζώων που στοιχειώνουν συγκεκριμένους δρόμους ή μέσα μεταφοράς.
Ο τίτλος του επεισοδίου αναφέρεται στον πασίγνωστο αστικό μύθο της “Ματωμένης Μαρίας”. Οι εκδοχές του μύθου είναι πολλές, όμως η πιο διαδεδομένη μιλάει για το φάντασμα της Bloody Mary που εμφανίζεται αν το καλέσεις μπροστά σε έναν καθρέφτη, αναφωνώντας το όνομά της πολλές φορές. Ύστερα, πρέπει να επιζήσεις από την επίθεσή της…
Ο τίτλος του επεισοδίου Hook Man (= ο άνδρας με το γάντζο) αναφέρεται στον ομώνυμο αστικό μύθο όπου ένα ζευγάρι οδηγεί προς το δρόμο για το σπίτι και ακούει στο ραδιόφωνο ότι ένας άνδρας με χέρια-γάντζους το έχει σκάσει από το ψυχιατρείο. Μόλις φτάνουν στο σπίτι βλέπουν ότι ο άνδρας είχε πιαστεί στο αυτοκίνητο και τρέχουν να σωθούν. Όμως ο άνδρας γύρισε πίσω προκειμένου να τελειώσει τη δουλειά που άφησε στη μέση. Ο μύθος έχει και άλλες εκδοχές. [Διαβάστε εδώπερισσότερα.]
Ο τίτλος του επεισοδίου παραπέμπει στην ‘Παγίδα του Διαβόλου‘, ένα σύμβολο που δημιούργησαν οι παραγωγοί του Supernatural εμπνευσμένοι από υπαρκτά μυστικιστικά σύμβολα, το οποίο υποτίθεται παγιδεύει δαίμονες. Η κύρια πηγή έμπνευσής τους φαίνεται να είναι η λεγόμενη Κλείδα του Σολομώντα, ένα βιβλίο μαγικών που περιέχει κλητεύσεις και επικλήσεις για να καλέσεις πνεύματα νεκρών και δαίμονες. Το βιβλίο επίσης περιγράφει διάφορα μαγικά σύμβολα, μεταξύ των οποίων και η εν λόγω δαιμονοπαγίδα που βλέπουμε στο Supernatural.
Η λέξη «Croatoan» λέγεται ότι βρέθηκε χαραγμένη σε ένα δέντρο στην εγκαταλειμένη αποικία Roanoke, τη λεγόμενη ‘Χαμένη Αποικία’, από όπου, το 1590, εξαφανίστηκαν -χωρίς ίχνος- οι πάνω από 100 άποικοι που κατοικούσαν εκεί. Το μυστήριο της εξαφάνισης, και του τι σήμαινε η λέξη αυτή, παραμένει άλυτο ακόμη μέχρι και σήμερα…
Ο τίτλος προέρχεται από μια παλιά ναυτική παροιμία για τον καιρό: “Red sky at night, sailor’s delight. Red sky at morning, sailor take warning.” Ο κόκκινος ουρανός το πρωί λέγεται ότι προοικονομεί βροχή.
Αναφορά σε μια μεσαιωνική απορία: «πόσοι άγγελοι μπορούν να χορέψουν στη μύτη μιας καρφίτσας χωρίς να σπρώχνονται;». Το ερώτημα έχει καταγραφεί από τον Θωμά τον Ακινάτη τον 13ο αιώνα και πέρασε στη γλώσσα σαν άσκηση σε κάτι περιττό, στη λογική «άλλο δεν είχαμε να κάνουμε και ασχολούμαστε με το τίποτα».
Η Αναρπαγή των Πιστών (στα αγγλικά: Rapture) είναι ένας όρος που περιγράφει τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν τη Δευτέρα Παρουσία του Ιησού Χριστού, και ειδικά την ανάληψη των πιστών στον Παράδεισο.
Σημαίνει “πρωτότοκος” και είναι πιθανώς αναφορά στο γεγονός ότι ο Κάιν, ο οποίος κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως χαρακτήρας στο Supernatural σε αυτό το επεισόδιο, ήταν ο πρωτότοκος γιος του Αδάμ και της Εύας στη Βίβλο. Ήταν επίσης ο πρώτος δολοφόνος.
Ο ιδιόρρυθμος τίτλος του επεισοδίου, με το #hashtag να παραπέμπει στις αναζητήσεις του Twitter, είναι αναφορά στον μύθο του Slenderman (οι λέξεις ‘slender’ και ‘thin’ είναι σχεδόν συνώνυμες), ο οποίος θεωρείται ο πρώτος αστικός μύθος του ίντερνετ.
Σημαίνει “φύλακας του αδερφού” και είναι αναφορά στο απόσπασμα από τη Γένεση, όπου περιγράφεται η ιστορία του Κάιν και του Άβελ. [Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία εδώ.]
Σημαίνει “σχήμα και κενό” και είναι αναφορά στο δεύτερο στίχο της Γενέσεως που μιλά για την κατάσταση της Φύσης πριν τη Δημιουργία. [Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.]
Η ελληνική κοινή έκφραση «Άλφα και Ωμέγα» σημαίνει «αρχή και τέλος», ακριβώς από τη θέση των γραμμάτων αυτών στο κλασσικό (ιωνικό) ελληνικό αλφάβητο. Επίσης η παράθεση των γραμμάτων Α – Ω αποτελεί θρησκευτικό συμβολισμό (από θρησκευτική ρήση), με ακριβώς την ίδια έννοια. Το σύμβολο έχει υιοθετηθεί και από άλλες εκκλησίες, σε άλλες χώρες, όπως και από διάφορες φιλοσοφικές και μυστικιστικές εταιρείες. [Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.]
Ο τίτλος του επεισοδίου αναφέρεται στην άγνωστης προέλευσης παραβολή με τίτλο ο «Σκορπιός και ο Βάτραχος«, που πραγματεύεται το ηθικό ζήτημα της αχαριστίας και της εγγενούς συμπεριφοράς. [Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία εδώ.]
Ο τίτλος του επεισοδίου παραπέμπει στην Έξοδο, το δεύτερο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, ως συνέχεια της Γένεσης. Συγγραφέας του θεωρείται ο Μωυσής και εξιστορεί τη φυγή των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο στην οποία οι ίδιοι προηγουμένως αυτοβούλως είχαν επιλέξει να μετοικήσουν. [πηγή]
Ο τίτλος του επεισοδίου ίσως κάνει έμμεση αναφορά στο Δόρυ του Πεπρωμένου (επίσης γνωστό μεταξύ άλλων και ως ‘Λόγχη του Αγίου Λογγίνου’), ένα θρυλικό κειμήλιο της χριστιανοσύνης. Πρόκειται για το όπλο που, σύμφωνα με το θρύλο, χρησιμοποίησε ο Εκατόνταρχος Λογγίνος για να σκίσει τα πλευρά του Εσταυρωμένου Ιησού. [Διαβάστε περισσότερα εδώ.]
Ο τίτλος προέρχεται από την ελληνική λέξη “ουροβόρος” (= αυτός που τρώει την ουρά του). Ο ‘ουροβόρος όφις’ είναι ένα φίδι που ελίσσεται γύρω από τον εαυτό του και δαγκώνει την ουρά του αφαιρώντας το υπόλοιπο παλαιού δέρματός του, δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι τρώει την ουρά του. Συμβολίζει την αιωνιότητα και τον κυκλικό χρόνο, τη δημιουργική ώθηση της νέας αρχής, αλλά και την σοφία. Κάποιοι το έχουν συνδέσει και με την ανανέωση και την αναγέννηση επειδή το φίδι έχει την δυνατότητα να αλλάζει δέρμα. Ο ίδιος ο κύκλος αντιπροσωπεύει την τελειότητα και την αποκατάσταση της συμπαντικής αρμονίας, καθώς επίσης και το Απεριόριστο, από το οποίο όλα προέρχονται και στο οποίο όλα επιστρέφουν. [Διαβάστε περισσότερα εδώ.]
O τίτλος του φινάλε της 14ης σεζόν αναφέρεται στο Όρος Μοριά (που στα εβραϊκά σημαίνει “ορισμένο από τον Κύριο”) στο οποίο, σύμφωνα με το βιβλίο της Γενέσεως, έλαβε χώρα η -παρολίγον- θυσία του Αβράαμ, του μεγάλου πατριάρχη της εβραϊκής φυλής. Για να δοκιμάσει ο Θεός την πίστη του Αβραάμ, τον διέταξε να σφάξει το γιο του, τον Ισαάκ, και να του τον προσφέρει ως θυσία. Όμως, την τελευταία στιγμή άγγελος Κυρίου συγκράτησε το χέρι του Αβραάμ και τον διέταξε να σφάξει και να θυσιάσει ένα κριάρι. [Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.]
ΥΓ Το άρθρο θα ενημερώνεται με το πέρας κάθε σεζόν.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Connect withD
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.