Ο Θάνατος φαίνεται να είναι ο μεγαλύτερος από τους τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτός είναι το μόνο ον στην ύπαρξη που θα μείνει μέχρι το τέλος του χρόνου και ούτε ο ίδιος, ούτε ο Θεός μπορούν να θυμηθούν ποιος είναι μεγαλύτερος. Ο Θάνατος πιστεύει επίσης, ότι στο τέλος του χρόνου, ο ίδιος ο Θεός θα πεθάνει και τότε θα θερίσει και τον Θεό.
Σε κάποιο σημείο στο παρελθόν είχε φυλακιστεί. Απελευθερώνεται από τον Εωσφόρο κατά τη διάρκεια της Αποκάλυψης και αναγκάζεται να είναι υπό τις διαταγές του Πεσόντος Αρχαγγέλου. Αν και είναι συχνά αόρατος, οι δράσεις και η παρουσία του έχουν μεγάλες συνέπειες. Υπό τις διαταγές του Εωσφόρου, ανασταίνει τους νεκρούς, προκαλεί βιβλικές καταιγίδες και τυφώνες. Ο Εωσφόρος τον διατάζει επίσης να καταστρέψει το Σικάγο με μια τεράστια καταιγίδα που θα σκοτώσει τρία εκατομμύρια ανθρώπους. Ο Ντιν τον συναντά στο Σικάγο και ο Θάνατος αποκαλύπτει ότι δεν βοηθάει τον Εωσφόρο με δική του θέληση και είναι πρόθυμος να του δώσει το δαχτυλίδι του, ώστε να ξαναφυλακιστεί ο Εωσφόρος στο Κλουβί. Συμφωνεί να μην καταστρέψει το Σικάγο, λέγοντας ότι “του αρέσει η πίτσα τους”.
Μετά την ήττα του Εωσφόρου, ο Θάνατος επιστρέφει την προσοχή του στη διατήρηση της φυσικής τάξης. Παρά τις επιφυλάξεις του για την ανάσταση των νεκρών, βγάζει την ψυχή του Σαμ από το Κλουβί του Εωσφόρου και του την επιστρέφει, έτσι ώστε οι Winchesters να ερευνήσουν μια μεγαλύτερη απειλή για την ισορροπία της ζωής και του θανάτου.
Ως ένα πολύ ισχυρό ον που υπήρχε πριν από τον χρόνο, όπως και ο Θεός, είναι παντογνώστης και έχει επίγνωση των δράσεων που αφορούν το Καθαρτήριο.
Αφού ο Καστιέλ παριστάνει τον Θεό, ο Ντιν δένει τον Θάνατο, ελπίζοντας ότι εκείνος θα σκοτώσει τον Καστιέλ γι αυτούς. Ωστόσο, ο Καστιέλ σπάει τα δεσμά του, και εκείνος φεύγει. Αν και δεν είναι ευχαριστημένος με τις πράξεις τους, συμφωνεί να τους βοηθήσει να βάλουν τις ψυχές πίσω στο Καθαρτήριο, κυρίως επειδή τον ενοχλεί το πόσο αλαζόνας έχει γίνει ο Καστιέλ.
Αφού το Σημάδι του Κάιν, οφείλεται για τον θάνατο ενός κυνηγού, καλεί τον Θάνατο ελπίζοντας ότι εκείνος μπορεί να τον σκοτώσει. Ωστόσο, η δύναμη του Σημαδιού είναι τόσο μεγάλη που ακόμα και ο Θάνατος δε μπορεί να κάνει κάτι, και εξηγεί στον Ντιν για το Σκοτάδι και τις συνέπειες του Σημαδιού. Προθυμοποιείται να στείλει τον Ντιν κάπου πολύ μακρυά που δε θα είναι απειλή, αλλά απαιτεί τη ζωή του Σαμ σε αντάλλαγμα, ώστε να μην τον ψάξει. Αν και ο Ντιν στην αρχή συμφωνεί, στρέφεται στον ίδιο τον Θάνατο με το ίδιο του το δρεπάνι και τον σκοτώνει, μετατρέποντας τον σε σκόνη.
Χαρακτηριστικά
Ο Θάνατος ταξιδεύει με μια λευκή Cadillac του 1959, με πινακίδες της Καλιφόρνιας που γράφουν «BUH*BYE». Η ανθρώπινη εμφάνιση του είναι ένας πολύ λεπτός, σχεδόν σαν σκελετός, ηλικιωμένος άντρας. Οι Θεριστές στο Supernatural απεικονίζονται ως μέρος της φυσικής τάξης, και ενώ ο Θάνατος αρχικά θεωρείται καταστροφικός, μετά την εκ νέου φυλάκιση του Εωσφόρου, επιστρέφει στη θέση του ως ηγέτης των Θεριστών και της ισορροπίας. Οι γνώσεις και η ηλικία του Θανάτου είναι ανυπολόγιστες και η δύναμή του είναι τεράστια, που υπερβαίνει σχεδόν κάθε άλλη οντότητα που έχουν αντιμετωπίσει ο Σαμ και ο Ντιν. Έχει αδυναμία στο πρόχειρο φαγητό, συμπεριλαμβανομένου το μπέικον, τη πίτσα, τη σόδα και το τουρσί.
Το 2017, αποκαλύφθηκε, ότι η Θεριστής Billie πήρε τη θέση του Θανάτου (13×05 Advanced Thanatology), κάτι που οφείλεται σε ένα κανόνα σύμφωνα με τον οποίο ο επόμενος Θεριστής που πεθαίνει μετά από μια μετενσάρκωση του Θανάτου, γίνεται ο ίδιος ο Θάνατος.
O Θάνατος, όπως εμφανίστηκε αρχικά στη σειρά, δεν φάνηκε να είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τους Winchesters, επιτρέποντας στον Σαμ και στον Ντιν να ανασταίνονται συνεχώς, παρά τις συνέπειες στην φυσική τάξη των πραγμάτων. Κι όχι μόνο αυτό αλλά έκανε και τα στραβά μάτια στην υποχθόνια δράση ορισμένων θεριστών.
Όταν η θεριστής Billie φόρεσε το μανδύα του Θανάτου, ουσιαστικά ακολούθησε μια αυστηρή πολιτική, που επέβαλε σε όλους τους θεριστές. Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι κάνει πολύ σπάνιες εξαιρέσεις, όπως όταν έφερε τον Ντην πίσω στη ζωή, οδηγώντας τον πρώτα στη Βιβλιοθήκη του Θανάτου. Εκεί του αποκάλυψε ότι δεν είχε έρθει η ώρα του να πεθάνει ενώ από την άλλη φρόντισε να τηλεμεταφέρει τον Σαμ, τον Κάστιελ, τον Τζακ και τον Μιχαήλ στο Καταφύγιο για να σώσουν τις ζωές τους από τα τέρατα του μετα-αποκαλυπτικού Αρχαγγέλου (14×10 Nihilism).
Στο ίδιο επεισόδιο η Billie – Θάνατος εμφανίζεται για να θυμίσει στον Ντην ότι υπάρχει ένα σημειωματάριο, στο οποίο είναι γραμμένο το τέλος και η ήττα του Μιχαήλ αφήνοντάς τον έκπληκτο με το περιεχόμενό του.
Δυνάμεις και δυνατότητες
- Μετακίνηση αντικειμένων – ο Θάνατος ήταν σε θέση να καλέσει το δρεπάνι του σε αυτόν.
- Aθανασία – είναι απαλλαγμένος από όλες τις μορφές του πόνου, της κόπωσης, της ηλικίας, και της αρρώστιας. Ο Θάνατος έχει δηλώσει ότι θα είναι τελικά το μόνο πράγμα που θα διαρκέσει για πάντα.
- Παντογνωσία – έχει μια σχεδόν απόλυτη συνείδηση του σύμπαντος που υπερβαίνει εκείνη των Αρχαγγέλων, και συναγωνίζεται μόνο με τον Θεό.
- Σχεδόν-Παντοδυναμία – μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα που ο ίδιος επιθυμεί, διαθέτει μια μεγάλη, σχεδόν άπειρη, υπερφυσική δύναμη. Ο Θάνατος είναι τόσο ισχυρός, που είναι ένα από τα λίγα πλάσματα που μπορούν να εισέλθουν στο Κλουβί του Εωσφόρου, χωρίς την ανάγκη των Δαχτυλιδιών. Είναι επίσης αρκετά ισχυρός ώστε να αφαιρέσει ή και μεταφέρει το Σημάδι του Κάιν. Δημιούργησε ακόμα και μια έκλειψη προκαλώντας την αναδιάταξη του Ηλιακού Συστήματος.
- Ανάσταση – όπως ο ίδιος είναι κυριολεκτικά αυτός που φέρνει τον θάνατο, μπορεί να αναστήσει όλες τις μορφές της ζωής όποτε το επιθυμεί. Θα μπορούσε να φέρει πολλούς ανθρώπους πίσω στη ζωή μόνο με το πέρασμα του. Ωστόσο, δεδομένου ότι παραβιάζει τη φυσική τάξη, σχεδόν ποτέ δεν το κάνει.
- Χειραγώγηση μνήμης – ο Θάνατος ήταν σε θέση να καταστείλει φρικιαστικές αναμνήσεις του Sam στην κόλαση με την τοποθέτησή τους πίσω από έναν προσωρινό “τοίχο”, που δημιούργησε στο μυαλό του.
- Τηλεμεταφορά – ο ίδιος μπορεί να τηλε-μεταφέρεται σε οποιοδήποτε σημείο του σύμπαντος αμέσως.
- Θάνατος μέσω αφής – μπορεί να σκοτώσει αμέσως οτιδήποτε ή οποιονδήποτε με ένα άγγιγμα.
- Θερμοκίνηση – Ο Θάνατος έκανε το δρεπάνι του να κάψει τόσο ώστε να γίνει καυτό προκειμένου να πέσει από το χέρι του Dean.
- Έλεγχος καιρικών φαινομένων – είναι σε θέση να δημιουργήσει κατακλυσμικά γεγονότα τόσο δυνατά ώστε να μπορεί να εξαφανίσει από τη γη όλες τις μορφές ζωής, όπως έκανε κατά τη διάρκεια της πλημμύρας του Νώε. Επρόκειτο να εξαφανίσει ένα ολόκληρο κράτος με τεράστιες καιρικές ανωμαλίες με εντολή του Εωσφόρου αλλά αργότερα αποφάσισε να μην το κάνει.
- Έλεγχος του χρόνου – όπως και ο Θάνατος, έτσι και η Billie πάγωσε το χρόνο γύρω από την αυτοκτονία του Ντην και τις προσπάθειες του Σαμ να τον αναβιώσει έτσι ώστε να μπορέσει να μιλήσει μαζί του. Αυτό φαίνεται να είναι μια τοπική επίδραση, όπως το πάγωμα του χρόνου δεν επηρέασε την θεριστή Jessica ή τα φαντάσματα που είχαν παγιδευτεί στο ίδιο σπίτι.
Αδυναμίες
- Μπορεί να είναι δεθεί (όπως φυλακίστηκε για χιλιάδες χρόνια κάτω από τη Γη).
- Το δρεπάνι του μπορεί να τον σκοτώσει.
Αξεσουάρ του Θανάτου
Δαχτυλίδι
Ο Θάνατος φοράει ένα δαχτυλίδι με μια λευκή πέτρα. Σε συνδυασμό με τα δαχτυλίδια των άλλων Καβαλάρηδων, μπορεί να ανοίξει το Κλουβί του Εωσφόρου. Το δίνει πρόθυμα στον Ντιν, επιτρέποντας στους Winchesters να παγιδέψουν τον Εωσφόρο.
Σε αντίθεση με τους άλλους Καβαλάρηδες, η απώλεια του δακτυλιδιού του, δεν φαίνεται να μειώνει δύναμη του. Ωστόσο, το δαχτυλίδι του όταν φοριέται από έναν άνθρωπο, του παρέχει τη δύναμη θανάτωσης ανθρώπων με ένα άγγιγμα. Ο Ντιν ενώ φοράει το δαχτυλίδι, τελειώνει τη ζωή ετοιμοθάνατων, έτσι ώστε ένας θεριστής να μπορεί να συνοδεύσει την ψυχή του στον Παράδεισο ή την Κόλαση.
Δρεπάνι
Ο θάνατος έχει ένα δρεπάνι που υποτίθεται ότι μπορεί να θερίσει οποιοδήποτε ον, συμπεριλαμβανομένων αγγέλων, δαιμόνων και θεριστών.
Χαρτοφύλακας
Αφού ανέκτησε επιτυχώς την ψυχή του Σαμ από το κλουβί του Εωσφόρου, ο Θάνατος την έβαλε μέσα σε μία παλιομοδίτικη μαύρη, δερμάτινη τσάντα γιατρού. Στη Γη, βγάζει την ψυχή από τη τσάντα και την βάζει στον Σαμ.
Μπαστούνι
Έχει ένα λεπτό ξύλινο μπαστούνι με χρυσή λαβή, που χρησιμοποιεί μερικές φορές με το δεξί του χέρι ενώ ταξιδεύει, αν και δεν το χρειάζεται.
Θάνατος στην Μυθολογία
Ο Θάνατος ως οντότητα, υπάρχει σε πολλούς πολιτισμούς, τόσο ως αρσενικός και ως θηλυκός. Συχνά παρουσιάζεται είτε ως σκελετός είτε με μακριά φαρδιά σκισμένα ρούχα με κουκούλα και δρεπάνι. Εμφανίζεται επίσης σε γραφές, συμπεριλαμβανομένου της Αποκάλυψης του Ιωάννη, το Paradise Lost, τη σειρά comic Discworld, τα έργα του Neil Gaiman, όπως το The Sandman και το Good Omens. Η πιο γνωστή εκδοχή του Θανάτου σε ταινία, είναι στο The Seventh Seal, η οποία δείχνει τον Θάνατο να παίζει ένα παιχνίδι σκάκι εναντίον ενός ιππότη.
Κάτι Ακόμα…
Το τραγούδι που έπαιζε στο 5×21 Two Minutes to Midnight, στην είσοδο του Θανάτου, ήταν το “O’ Death” που τραγούδησε η Jen Titus.