Review – The Boys – 3×05 The Last Time to Look on This World of Lies

Καλύτερα Επεισόδια του SPN

Τελευταία Σχόλια

Μετά τα ανατρεπτικά γεγονότα του Glorious Five Year Plan, το The Last Time to Look on This World of Lies βρίσκει τα Αγόρια στον πάτο και με κάποιον τρόπο καταφέρνει να τους σπρώξει ακόμα πιο κάτω. Είναι ένα επεισόδιο που αναδύει απελπισία και ανεντιμότητα, τα οποία συνοδεύουν άψογα την υπερβολική, στιλιζαρισμένη βία της υπόλοιπης αφήγησης. Καρδιές ραγίζουν, ερωτικές κι αδερφικές σχέσεις καταρρέουν και οι επιπόλαιες επιλογές των (αντι)ηρώων μας συσσωρεύουν τα βάρη στη συνείδησή τους — όση τους έχει απομείνει πια, δηλαδή. Οι μοναδικές ανάλαφρες στιγμές του επεισοδίου είναι το ονειρικό μουσικό ιντερμέδιο της Kimiko και του Frenchie, και το cameo του Seth Rogen στον τυποποιημένο ρόλο του αυνάνα. Στην 3η σεζόν, η σειρά βρίσκει νέους τρόπους να σοκάρει τους θεατές και η ένταση παραμένει στο κόκκινο. Το διακύβευμα είναι πολύ μεγαλύτερο πια, αλλά οι χαρακτήρες είναι πιο ανθρώπινοι από ποτέ — ακόμη και οι υπεράνθρωποι νιώθουν φόβο εξίσου έντονα με τους απλούς ανθρώπους.

Μετά την αποτυχημένη αποστολή στη Ρωσία, τα Αγόρια επιστρέφουν στις ΗΠΑ με την ομάδα τους να παραπέει. Ο Frenchie πηγαίνει την βαριά τραυματισμένη Kimiko στο νοσοκομείο, όπου εκείνη ξυπνά μετά από λίγες ώρες — κι ανακαλύπτει πανευτυχής ότι έχει χάσει τις δυνάμεις της! Οι δυο τους μοιράζονται ένα… μουσικό νούμερο κι ένα πολυαναμενόμενο φιλί. Αλλά, δυστυχώς, η Little Nina έχει άλλα σχέδια. Έχοντας αναθέσει στον Frenchie μια διπλή δολοφονία, την οποία εκείνος αρνείται να φέρει εις πέρας, η πρώην αφεντικίνα του τον απαγάγει.

Εν τω μεταξύ, ο Hughie αποκαλύπτει στην Annie ότι πήρε V24. Ο μικρός είναι τυφλωμένος από την πρωτόγνωρη αυτοπεποίθηση που του δίνουν οι υπερδυνάμεις και δικαιολογεί τη χρήση του ορού λέγοντάς της ότι το κάνει για να την προστατεύσει. Ο δρόμος προς την Κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, ως γνωστόν, κι ο Hughie ήδη έχει χάσει τον έλεγχο της κατάστασης — τον οποίο, ουσιαστικά, δεν είχε ποτέ…

Η Maeve επιστρέφει επιτέλους στο προσκήνιο για να προμηθεύσει τον Butcher με άλλη μια παρτίδα V24. Λίγο η πανωλεθρία του προηγούμενου επεισοδίου, λίγο η ακαταμάχητη αξεστίλα του Βρετανού, η Maeve ξανακυλά στο ποτό, και οι δυο τους καταλήγουν να κάνουν βρώμικο κι απελπισμένο σεξ. Η συναναστροφή της με τον Butcher, εκτός από ένα ακόμη καρφί στο φέρετρο της αξιοπρέπειάς της, τη βάζει σε τεράστιο κίνδυνο, γιατί ο Homelander το παίρνει μυρωδιά (no pun intended) και μαζί με τον Noir την αιχμαλωτίζουν.

Ο Homelander κάνει κινήσεις για να εδραιώσει τη δύναμή του στη Vought και κάνει τις απαραίτητες αλλαγές στο προσωπικό, βάζοντας “δικούς του” στις καίριες θέσεις. Η Ashley έχει γίνει Διευθύνων Σύμβουλος, κι ο Deep (με την Cassandra πάντα στο αυτάκι του) μπαίνει επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης εγκληματικών ενεργειών. Απολύει τους περισσότερους υπαλλήλους εκεί, όλους όσους στο παρελθόν υπήρξαν υπερ του δέοντος “επικριτικοί με τον Homelander”, παραλύοντας το πιο ζωτικής σημασίας κομμάτι της εταιρίας. Η κατάρρευση της Vought είναι στον ορίζοντα και αυτοί εδώ είναι τόσο εγωπαθείς ή/και ανίκανοι που δεν θα το πάρουν χαμπάρι πριν τους πλακώσουν τα συντρίμμια της.

Ο Homelander δεν έχυσε ούτε σταγόνα αίμα σε αυτό το επεισόδιο (πρωτοφανές για αυτόν), αλλά ο σκηνοθέτης φροντίζει να εστιάζει στον διάχυτο φόβο που νοιώθουν όλοι γύρω του. Η τρέλα του καθρεφτίζεται καλύτερα μέσα στο πρόσωπο της Ashley, είτε όταν εκείνη παπαγαλίζει την σκληρότητά του, είτε όταν έρχεται στο τσακ να παραδεχτεί στην Starlight πόσο τρομαγμένη είναι, πριν φορέσει ξανά το προσωπείο της εύθραυστης εξουσίας της. Φαίνεται ότι καταρρέει κι αυτή ψυχικά, όπως όλοι οι υπόλοιποι, υπό το βάρος της δικτατορίας του Homelander, αλλά το κρύβει καλά. Συνήθως ο Antony Starr παίρνει τη δόξα για την ερμηνεία του, αλλά σήμερα θα κάνω ένα shout-out στην Colby Minifie που αναδεικνύει με το ταλέντο της έναν δευτερεύοντα χαρακτήρα που θα ήταν πολύ βαρετός αν τον είχε αναλάβει κάποι@ άλλ@ ηθοποιός.

Ο A-Train, έχοντας κερδίσει -προσωρινά- την εύνοια του Homelander όταν κατέδωσε τους “στασιαστές”, συνεχίζει το άγαρμπο σχέδιο του για να κερδίσει και την εύνοια της κοινότητας των Μαύρων. Φέρνει τον Blue Hawk στο πολιτιστικό κέντρο που διευθύνει ο αδερφός του, ο Nathan, για να ζητήσει, υποτίθεται, δημόσια συγγνώμη που στο παρελθόν έκανε φυλετική διάκριση ως προς το ποιούς πολίτες προστατεύει και ποιούς στοχοποιεί. Βάζοντας έναν ανοιχτά ρατσιστή υπεράνθρωπο απέναντι σε ένα αγανακτησμένο πλήθος προφανώς δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα. Ο Blue Hawk δυναμιτίζει ακόμη περισσότερο με τις δηλώσεις του την ήδη τεταμένη κατάσταση, υποκινώντας μια βίαιη συμπλοκή που έχει ως αποτέλεσμα των τραυματισμό αρκετών αθώων, μεταξύ των οποίων και ο Nathan. Αν αυτό δεν ξυπνήσει πια τον A-Train για να σταματήσει τους ηθικούς συμβιβασμούς και να κάνει επιτέλους το σωστό, έστω και κατόπιν εορτής, δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να το καταφέρει. Η σειρά παίρνει σαφή θέση, και περνά ένα δυνατό μήνυμα απέναντι στον συστημικό ρατσισμό, με μια απλοϊκή στην εκτέλεσή της, αλλά ωμά ρεαλιστική σκηνή. Ο ταιριαστά ονοματισμένος Blue Hawk ενσαρκώνει την αστυνομία των ΗΠΑ που επι δεκαετίες ξεσπά όλη της την αυστηρότητα στους μη-λευκούς πολίτες. Αντίστοιχα, ο A-Train καλείται τώρα να ενσαρκώσει όλους εκείνους του Μαύρους celebrities που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φήμη και το δημόσιο λόγο τους για να πολεμήσουν την αδικία. Θα είναι, όμως, ο καλοπερασάκιας Reggie διατεθειμένος να βροντοφωνάξει #BlackLivesMatter για να τον ακούσουν όλοι; Και πες ότι είναι διατεθειμένος να το κάνει, έχει τα εφόδια να εκπαιδεύσει όσους ευαισθητοποιηθούν, αλλά και να βάλει στη θέση τους όσους του αντιταχθούν; Δεν μου έχει δώσει τέτοια δείγματα, και ενώ τον θεωρούσα τον πιο αδιάφορο και αναλώσιμο χαρακτήρα μέχρι τώρα, ξαφνικά περιμένω να δω την εξέλιξή του. Δεν του αξίζει η εξιλέωση, αλλά ανυπομονώ να δω αν και πώς θα την αναζητήσει…

Όσο εξελίσσονται παράλληλα όλα αυτά τα subplots, ο Soldier Boy έχει επιστρέψει στην Αμερική, και στη Νέα Υόρκη, μάλιστα (απλά αποδέχομαι τη σεναριακή ευκολία και πάω παρακάτω). Τον βλέπουμε αρχικά σε μια σεκάνς, όπου περιπλανιέται α λα Steve Rodgers στη μοντέρνα πόλη, παραξενεμένος από τις γιγαντοαφίσες με τους Επτά, τα γκέι ζευγάρια και την τεχνολογία. Και ξαφνικά το γυρνάει σε Bucky Barnes, όταν ακούει ένα ρωσικό τραγούδι, το οποίο του ξυπνά το μετατραυματικό στρες που του δημιουργησαν οι δεκαετίες των βασανιστηρίων στα χέρια των Ρώσων. Και κάπως έτσι ισοπεδώνει -κατά λάθος- μια ολόκληρη γειτονιά στο κέντρο της πόλης. Ουπς.

Σίγουροι ότι ο Soldier Boy κρύβεται πίσω από την έκρηξη, ο ΜΜ, ο Hughie κι ο Butcher επισκέπτονται τον Θρύλο (παρωδία του επίσης θρυλικού χολιγουντιανού παραγωγού Robert Evans, κι όχι του Stan Lee, όπως ο χάρτινος ομόλογός του), ένα πρώην στέλεχος των Vought, ο οποίος αποκαλύπτει ότι ο Soldier Boy αναζητά την Crimson Countess — όχι για να της δώσει ένα φιλί.

Τα Αγόρια την εντοπίζουν πρώτοι και o Butcher σκοπεύει να την προσφέρει σαν κλαδί ελιάς στον Soldier Boy για να τον καλοπιάσει και να του ζητήσει συμμαχία. Σίγουρος ότι ο ΜΜ θα έμπαινε εμπόδιο στο ριψοκίνδυνο (και εντελώς ανηθικο) σχέδιό του, ο Butcher τον ναρκώνει, αλλά δεν είχε υπολογίσει την ξαφνική εμφάνιση της Starlight, η οποία λειτουργεί ως φωνή της λογικής — ή, καλύτερα, φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Αμφότεροι οι Butcher και Hughie είναι αποφασισμένοι να κολυμπήσουν στα σκατά για να πάρουν το πάνω χέρι από τον εχθρό, και -πέρα από κάθε λογική- θεωρούν ότι μια συμφωνία με τον Διάβολο είναι μονόδρομος. Είναι τυφλωμένοι από το μίσος για να δουν ότι αυτή η κίνηση οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή.

Για να είμαι ειλικρινής, στα χαρτιά δεν είναι κακό σχέδιο, αλλά στην πράξη είναι ό,τι χειρότερο, γιατί το “όπλο” που νομίζουν ότι έχουν ενάντια στον ψυχοπαθή Homelander είναι ένα εξίσου ψυχοπαθές, κακόβουλο, ναρκισσιστικό, ανώριμο κακομαθημένο ανθρωποειδές. Οι εναλλακτικές είναι δυο: είτε ο Soldier Boy θα σκοτώσει τον Homelander (ή θα τον αποδυναμώσει όπως την Kimiko) και θα πάρει τη θέση του ως δεσποτικός ψευδο-θεός, είτε θα συμμαχήσει μαζί του και θα γίνει… εχμ… της εκδιδομένης επί χρήμασι γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ο Homelander δεν πρόκειται να πεθάνει στο τέλος της σεζόν.

Στην κλιμάκωση του επεισοδίου, ο Soldier Boy σκοτώνει την πρώην ερωμένη του και ισοπεδώνει ολόκληρη τη γύρω περιοχή. Βγαίνει ανέπαφος από τα συντρίμμια και αποδέχεται την πρόταση του Butcher. Παρά τις εκκλήσεις της Annie, ο Hughie παίρνει κι επίσημα το μέρος του Butcher και τον ακολουθεί. Κι εκεί πέφτουν οι τίτλοι τέλους στο επεισόδιο, και πιθανότατα στη σχέση τους…

Ένα μεγάλο κομμάτι της meta-αφήγησης της φετινής σεζόν έχει να κάνει με την τοξική αρρενωπότητα. Ο Homelander, ο Soldier Boy, και σε μικρότερο βαθμό ο Butcher, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, ενώ ο Hughie ήταν πάντα ένας χαρακτήρας γραμμένος ως το αντιπαλο δέος αυτής της νοοτροπίας. Είναι άβολο, λοιπόν, να τον βλέπω τώρα να κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο με τη δικαιολογία ότι προστατεύει την Starlight, η οποία έχει υπερδυνάμεις κι είναι πολύ πιο ικανή από αυτόν για να προστατεύσει τον εαυτό της. Ο Hughie ήταν πάντα πιο έξυπνος από ότι φαινόταν κι έδειχνε ικανοποιημένος με το να έχει λιγότερη δύναμη, αν αυτό σήμαινε ότι θα είναι ευτυχισμένος. Τώρα, λοιπόν, γιατί σαμποτάρει την ίδια του την ευτυχία, παίρνοντας ναρκωτικά, λέγοντας ψέματα στην Annie και βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή; Στον Hughie βλέπουμε μια άλλη πτυχή της τοξικής αρρενωπότητας, αυτή που δεν έχει να κάνει με τα κλασσικά “συμπτώματά” της, όπως ο μισογυνισμός ή η επιθετικότητα, αλλά αυτή που μεταμορφώνει έναν πράο και λογικό άνθρωπο σε αγρίμι με το που θα γευτεί ένα ψήγμα δύναμης. Όλοι ξέρουμε ότι η κατεύθυνση που διάλεξε να πάρει δεν θα τον οδηγήσει σε καλό δρόμο, απλά ελπίζω να μην τον οδηγήσει στον θάνατό του. Βέβαια, θεωρώ πολύ πιο πιθανό να πεθάνει ο Hughie, παρά το να νικηθεί ο Homelander τόσο εύκολα. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε σίγουρα άλλη μια σεζόν στα σκαριά, οπότε οι πιθανότητες επιβίωσης του αγαπημένου μας ψυχάκια είναι πολλές!

Το arc του Soldier Boy με έχει προβληματίσει λίγο. Έχουμε ήδη δει 5 επεισόδια από τα 8 της σεζόν κι ενώ ο χαρακτήρας του είναι στην καρδιά της ιστορίας, οι σκηνές που τον βλέπουμε πραγματικά είναι ελάχιστες. Αν το σχέδιο των σεναριογράφων ήταν να τον εισάγουν ως villain της μιας σεζόν μόνο για να προχωρήσει το storyline του Homelander, και μετά να τον ξεφορτωθούν με συνοπτικές διαδικασίες, τότε απλά χαράμισαν τον Jensen Ackles. Και δεν το λέω αυτό (μόνο) επειδή έχω αδυναμία στον ηθοποιό, αλλά επειδή δεν μου αρέσουν οι μονοδιάστατοι κακοί. Και η Stormfront ακριβώς τον ίδιο αφηγηματικό ρόλο είχε παίξει κατά τη 2η σεζόν, με τη διαφορά ότι ως κοινό δεν συνειδητοποιήσαμε την κακία της μέσα από ένα ατέρμονο μπλα-μπλά για το πόσο κακιά είναι, αλλά μέσα από τη στυγερή δολοφονία μιας οικογένειας Μαύρων, μόνο και μόνο επειδή ήταν Μαύροι! Αντίθετα, μέχρι στιγμής, η φήμη του Soldier Boy είναι πολύ πιο άσχημη από αυτά που τον έχουμε δει να κάνει επί της οθόνης. Δυο σεξιστικά “αστειάκια” στην Mallory, η υπόνοια ότι είναι βιαστής, μια ακούσια έκρηξη κι ο φόνος της γυναίκας που τον πρόδωσε δεν αναποκρίνονται πλήρως στο κακό του όνομα, ειδικά όταν έχουμε δει λιγότερο διαβόητους υπερανθρώπους να κάνουν μακράν χειρότερες καφρίλες. Η σειρά πρέπει άμεσα να εξερευνήσει τους λόγους που τον μισούσαν όλα τα μέλη της ομάδας του και να δείξει τι ακριβώς έκανε στην οικογένεια του ΜΜ. Με το πολυδιαφημισμένο Herogasm προ των πυλών, ίσως θα πρέπει να προσέχω περισσότερο το τι εύχομαι, βέβαια, αλλά πιστεύω ότι αν είναι τόσο νοσηρό το επεισόδιο όσο υπόσχεται η διαφημιστική καμπάνια, τότε θα αποκτήσουμε επιτέλους λόγο να μισούμε το χαρακτήρα! *τρίβω χέρια με ανυπομονησία*

Subscribe
Notify of
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια

Τελευταία Άρθρα

Amalia
Amalia
Με θυμάμαι να βλέπω ξένες ταινίες και σειρές πριν μάθω καλά-καλά να διαβάζω τους υπότιτλους. Αγαπημένο είδος ήταν πάντα το fantasy/sci-fi (βλ. μαγισσούλες, φαντασματάκια, υπερδυνάμεις, και τα συναφή). Ανακάλυψα το Supernatural το 2008 και ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Άρχισα να γράφω για το Supernatural Greece το καλοκαίρι του 2014. Δύο πράγματα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για εμένα: λατρεύω την ποπ-κουλτούρα και τον Dean Winchester!

Περισσότερα Άρθρα