Review – The Boys – 3×08 The Instant White-Hot Wild

Καλύτερα Επεισόδια του SPN

Τελευταία Σχόλια

Η 3η σεζόν δεν είχε την κλιμάκωση της 2ης σε ότι αφορά τις επικές μάχες. Εντάξει, δεν είναι ότι έλειψε εντελώς το κλωτσιμπουνίδι, της τρελής έγινε στον Πύργο της Vought πάλι, και δεν βγήκαν όλοι ζωντανοί από εκεί μέσα. Αλλά η ουσία του επεισοδίου δεν ήταν ποιός πάλεψε με ποιόν σε ποιόν όροφο. Η ουσία ήταν στην εξιλέωση και τον αναστοχασμότων ηρώων, στην αντιμετώπιση των φόβων τους, στην υπεράσπιση των πιστεύω τους, και στην αποβολή της ανωριμότητας του παρελθόντος.

Παρά τις κατά τόπους μικροαδυναμίες του, το The Boys παραμένει μια εξαιρετικά καλογραμμένη σειρά, που βελτιώνεται όσο περνάει ο καιρός, κι εξελίσσεται χωρίς να στηρίζεται στα ίδια χοντροκομένα αστεία. Πάντα θα έχει πέη που εκρήγνυνται και μυαλά να χύνονται στο πάτωμα (θα χάσει την ταυτότητά της αν τα σταματήσει αυτά), αλλά αρχίζει και γίνεται διστακτικά -και πλήρως ενσυνείδητα- μια σειρά που δεν φοβάται να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα της μοντέρνας (αμερικανικής) κοινωνίας. Με ένα τέτοιο βροντόφωνο σχόλιο περί ατομικής και συλλογικής ευθύνης έκλεισε δυνατά την καλύτερη σεζόν της. Στο The Instant White-Hot Wild δεν μας ενδιαφέρει το body count (εξάλλου είναι εντυπωσιακά χαμηλό, τηρουμένων των αναλογιών), μας ενδιαφέρουν οι συνέπειες των πράξεων των χαρακτήρων και η ανάληψη των ευθυνών που αναλογούν στον καθέναν τους. Οι σεναριογράφοι φρόντισαν σε αυτά τα 8 φετινά επεισόδια την ανάπτυξη των χαρακτήρων, με την πλοκή να παίζει απλά επικουρικό ρόλο. Τα Αγόρια (και κορίτσια) του Butcher χρησιμοποίησαν προς όφελός τους τις αντιξοότητες για να μεταμορφωθούν σε καλύτερες εκδοχές του εαυτού τους. Το κλείσιμο, χωρίς να το θεωρώ απαραιτήτως ριζοσπαστικά πρωτότυπο, ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχα και τώρα έμεινα να ανυπομονώ για το πως θα διαχειριστεί η 4η σεζόν όλες τις υποθέσεις που παρέμειναν ανοιχτές…

***

Το φινάλε ξεκινά με τον Homelander να εντοπίζει τον γιο του στο κρησφύγετο της Grace Mallory, χάρη στο ‘τιπ’ της Neuman από το προηγούμενο επεισόδιο. Του λέει ότι δεν τον κατηγορεί για το θάνατο της Becca, γιατί αυτά τα πράγματα συμβαίνουν καμιά φορά όταν έχεις υπερδυνάμεις. Χμ, ναι, δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν, αλλά ακόμη κι όταν συμβαίνουν πρέπει να υπάρχουν συνέπειες (έστω και ψυχολογικές, με τη μορφή τύψεων). Και συγχωροχάρτι και πατρική στοργή; Αφού ο Butcher δεν ήθελε ( ; ) να του τα προσφέρει, θα το κάνει με προθυμία ο Homelander, κι ο Ryan δεν χρειαζόταν να ακούσει κάτι άλλο για να τον ακολουθήσει! Ψώνισε πατρικά πρότυπα από σβέρκο ο μικρός…

Ο Black Noir επιστρέφει στη Vought και προσφέρεται να βοηθήσει τον Homelander να νικήσουν τον Soldier Boy επειδή είναι “κακός”. Ο Homelander του αποκαλύπτει ότι γνωρίζει πια την αλήθεια ότι ο Soldier Boy είναι ο πατέρας του και τον ρωτά ευθέως αν το ήξερε κι εκείνος από τότε. Η καταφατική απάντηση του Noir εξοργίζει, φυσικά, τον Homelander, και σε μια σοκαριστική ανατροπή, τον σκοτώνει με συνοπτικές διαδικασίες. Με δίχασε ο ξαφνικός και ανούσιος θάνατος του Noir, πάνω που είχε αρχίσει να αποκτά βάθος σαν χαρακτήρας. Ο Kripke, βέβαια, επιβεβαίωσε, χωρίς να μπει σε πολλές λεπτομέρειες, ότι ο ηθοποιός θα συμμετέχει και στην επόμενη σεζόν, πράγμα που μου λέει είτε ότι ο Noir είναι φάση Deadpool και θα αναγεννηθεί ως “νέο και βελτιωμένο μοντέλο”, είτε ότι θα πάρουν γραμμή από τα κόμικς και θα έχουμε κάποιο storyline με κλώνους, είτε ότι θα αναλάβει κάποιον εντελώς διαφορετικό ρόλο. Αυτή η δήλωση, μπορεί να είναι spoiler (όσο spoiler μπορεί να θεωρηθεί μια επίσημη συνέντευξη του ίδιου του δημιουργού της σειράς σε ένα από τα μεγαλύτερα περιοδικά για την ποπ-κουλτούρα), αλλά είναι ταυτόχρονα και το μοναδικό πράγμα που με κρατάει για να μην αρχίσω να κράζω δίχως αύριο αυτή την εξέλιξη στην ιστορία. Άσε που μου γεννά διάφορες άλλες θεωρίες στο μυαλό μου, όπως το ότι ο Black Noir, ο πρώτος, ο ορθόδοξος, είχε κάποια συγγένεια με τον Stan Edgar και θα σταθεί η αφορμή για την επιστροφή του χαρακτήρα σητν 4η σεζόν.

Εν τω μεταξύ, ο Soldier Boy αμφιταλαντεύεται ακόμη για το αν θα σκοτώσει τον γιο του ή όχι, κάτι που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τη συνεργασία του με τον Butcher και τον Hughie, γιατί είναι προφανές ότι ο κίνδυνος να τους προδώσει είναι τεράστιος. Ο Butcher παίρνει μια σημαντική απόφαση: αφήνει πίσω Hughie για να τον προστατεύσει. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ό,τι πιο αλτρουιστικό τον έχουμε δει να κάνει ποτέ στη σειρά, αλλά το έκανε ρίχνοντας τον μικρό αναίσθητο στο πάτωμα μιας δημόσιας τουαλέτας, οπότε, όχι, ήταν απλά κλασικός Butcher.

Η Starlight τρέχει να μαζέψει τον Hughie από τη μέση του πουθενά. Στο δρόμο, τον ενημερώνει επιτέλους ότι το V24 είναι θανατηφόρο και τότε ο Hughie συνειδητοποιεί ότι ο Butcher του έσωσε τη ζωή. Ζητά συγνώμη από την Annie, αναγνωρίζοντας τα λάθη του, που πλήγωσαν εκείνη και έβαλαν τον ίδιο σε κίνδυνο. Δεν περίμενα ποτέ ότι οι συναισθματικές σκηνές αυτής της σειράς θα μου άρεσαν περισσότερο από τις σκηνές δράσης, κι, όμως, αυτο το επεισόδιο το κατάφερε με τις πολλές αυθεντικά τρυφερές στιγμές του, που εξαίρουν τη σημασία της αγάπης και της οικογένειας (είτε πρόκειται για εξ αίματος είτε για θετή). Αγαπημένη μου τέτοια σκηνή ήταν ο μονόλογος του Hughie για τον πατέρα του, τον οποίο για χρόνια λοιδορούσε ως αδύναμο, αλλά τώρα συνειδητοποίησε ότι η δύναμη έχει πολλές μορφές. Το ότι ο Hugh Sr. δεν κυνήγησε την εκδίκηση για τον θάνατο της γυναίκας του, αλλά διάλεξε αντ’αυτού, να είναι πάντα δίπλα στο παιδί του, όταν εκείνο τον έχει ανάγκη, τον κάνει ήρωα πια στα μάτια του Hughie. Αντιπαραβάλλετε τώρα όσα μάθαμε φέτος για τον πατέρα του MM, που παράτησε την οικογένειά του για να κυνηγήσει τον Soldier Boy, και αποφασίστε ποιος είναι ο αληθινά δυνατός και ποιος ο αδύναμος.

Τα Αγόρια ανασυντάσσονται στο σπίτι του ΜΜ, όπου βρίσκεται πια και η Maeve, αφού βρήκε ευκαίρια να το σκάσει από τη Vought. Δεν είναι σίγουρη πως θα συπεριφερθεί ο Soldier Boy απέναντι στον Homelander, αλλά όπως και να έχει, τη μάχη δεν την γλιτώνουν. Τώρα που έχει και στα χέρια της τον νευροπαραλυτικό παράγοντα, η ομάδα αποφασίζει ότι οφείλει να προσπαθήσει να σταματήσει τον Soldier Boy πριν φτάσει στον Homelander. Όλοι έχουν ξεγράψει τον Butcher, εκτός από τον Hughie. Τους λέει ότι πρέπει να σώσουν όσους περισσότερους μπορούν, ακόμη κι αν δεν το αξίζουν. (Είναι προφανές πια γιατί ταίριαξε με την Annie το αγόρι!)

Η Starlight, πάντα ο Καλός Σαμαρείτης, τηλεφωνεί στην Ashley για να την προειδοποιήσει ότι ο Soldier Boy πρόκειται σύντομα να επιτεθεί στη Vought κι ότι πρέπει να εκκενώσουν το κτίριο όσο γίνεται γρηγορότερα. Η Ashley, με τον A-Train και τον Deep, κάνουν συμβούλιο για το αν υπάρχει αλήθεια στις προειδοποιήσεις της Starlight κι αν θα πρέπει να την κάνουν όλοι με ελαφρά πηδηματάκια. Εκεί σκάει μύτη ο Homelander για να τους ενημερώσει ότι σκότωσε τον Black Noir κι ότι δεν θα ανεχτεί καμία αντιγνωμία. Αυτοί είναι η “μία και μοναδική αρχή” στην πόλη και πρέπει να κάνουν ότι τους λέει. Η αρχή της δικτατορίας του Homelander σηματοδοτείται με τη διαταγή εκτέλεσης του υποψήφιου αντιπροέδρου Lamar Bishop. Ο Deep σκοτώνει τον Bishop με βαριά καρδιά, ξέροντας ότι αν δεν το κάνει, η επόμενη μέρα θα τους βρει και τους δυο νεκρούς. Το σχέδιο της Victoria Neuman ξεκαθάρισε πια: έδωσε στον Homelander τη διεύθυνση του Ryan με αντάλλαγμα την εξασφάλιση της θέσης της αντιπροέδρου των ΗΠΑ, δίπλα στον “Dakota Bob”.

Πίσω στο αρχηγείο των Αγοριών, ο Soldier Boy κι ο Butcher προετοιμάζονται για την επικείμενη μάχη τους με τον Homelander και η συζήτηση εξελίσσεται πολύ πιο συναισθηματικά από ότι θα περίμενε κανείς από αυτούς τους δυο άνδρες. Ο Soldier Boy αποκαλύπτει την αληθινή ιστορία του, η οποία δεν είχε καμία σχέση με το παραμύθι που πούλησε η Vought στο κοινό, που τον ήθελε έναν ήρωα της εργατικής τάξης. Όταν τον ήξεραν όλοι ακόμη ως Ben, ο πατέρας του ήταν ένας πλούσιος άνδρας, που τον κακοποιούσε ψυχολογικά, δημιουργώντας μέσα του σύνδρομο κατωτερότητας. Αυτό οδήγησε τον Ben στο να γίνει εθελοντής στα πειράματα της Vought και να πάρει το Compound V. Η μεταμόρφωση του γιου του σε υπερήρωα, φυσικά, δεν εντυπωσίασε τον στριφνό άνδρα, που γύρισε και τον κατηγόρησε ότι “έκλεψε”, διαλέγοντας την εύκολη λύση. Ο Soldier Boy εκμυστηρεύεται στον Butcher ότι πάντα ήθελε να αποκτήσει παιδιά, γιατί πίστευε ότι θα είχε καλύτερη συμπεριφορά προς αυτά από τον δικό του πατέρα. Εκείνος του αντιτείνει ότι ο Homelander δεν είναι αληθινά γιος του, ακόμη κι αν μοιράζονται το ίδιο αίμα, και του θυμίζει τη συμφωνία τους.

Ως νοηματική συνέχεια στο μονόλογο του Hughie, θα ήθελα να εμβαθύνω λίγο περισσότερο στη συζήτηση του Soldier Boy με τον Butcher, η οποία εκ πρώτης όψεως φαίνεται παράταιρη, δεδομένης της συνηθισμένης απέχθειας των ανδρών για οτιδήποτε μπορεί να φανεί ως αδυναμία χαρακτήρα. Βλέπουμε ότι οι σεναριογράφοι προσπαθούν να παραλληλίσουν καταστάσεις, παιδικές ηλικίες, πατεράδες (κακοποιητικούς ή υποστηριστικούς), και γιους που μεγαλώνουν για να γίνουν ίδιοι με εκείνους. Όλη τη δουλειά για το μίσος που τρέφουν μεταξύ τους ο Butcher κι ο Homalender την έκαναν δυο μακαρίτες πια: ο Jonah Vogelbaum κι ο Sam Butcher. Κι όλα έρχονται να δέσουν τέλεια με την αποκάλυψη του Soldier Boy ότι κι αυτός είχε έναν πατέρα που αποδοκίμαζε την κάθε του σκέψη και επιλογή. Όλος αυτός ο θυμός, το αισθημα εγκατάλειψης και η επιθετικότητα πηγάζουν από μια παιδική ηλικία χωρίς αγάπη, τραυματισμένη περαιτέρω από πατρικές φιγούρες που τους δίδαξαν σωβινισμό και αναλγησία. Καθίκια μεγάλωσαν και τους τρεις αυτούς άνδρες, που αποδεικνύονται ανίκανοι να σπάσουν τον φαύλο κύκλο, και τώρα ετοιμάζονται να συγκρουστούν αγνοώντας τις συνέπειες. Και, φυσικά, δεν είναι σύμπτωση. Ο Kripke και η ομάδα του δίνουν σάρκα και οστά στο ρητό “αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα” και το πάνε ένα βήμα παραπέρα εξερευνώντας κάποια από τα αρνητικά αποτελέσματα που έχει η τοξική πατριαρχική νοοτροπία πάνω στους άνδρες.

Οι εντάσεις αυξάνονται ακόμη περισσότερο όταν καταφθάνουν στο αρχηγείο τα υπόλοιπα Αγόρια, μαζί με τη Maeve και την Starlight. Ο Hughie κάνει επίκληση στην ηθική του Butcher (την ποια; χαχαχα), λέγοντάς του πως αν πετύχει το σχέδιό του, θα πεθάνουν χιλιάδες αθώοι. Η Maeve, όμως, φαίνεται ότι συμφωνεί με αυτό το σχέδιο, γιατί υποστηρίζει ότι ο Homelander πρέπει να πεθάνει πάση θυσία. Προδίδει, λοιπόν, τους υπόλοιπους, κατατρέφοντας το δηλητήριο που θα σταματούσε τον Soldier Boy. Μαζί με τους δυο νέους της συμμάχους, κλειδώνει τους υπόλοιπους στο θησαυροφυλάκιο του αρχηγείου και φεύγει για τον Πύργο. Η Starlight χρησιμοποιεί τις δυνάμεις της για να σπάσει την πόρτα του θησαυροφυλακίου, και όλοι μαζί τρέχουν ξωπίσω των αντιπάλων τους.

Ο Frenchie πιστεύει ότι, όσο οι υπόλοιποι καθυστερούν τον Homelander και τον Soldier Boy, εκείνος μπορεί να συνθέσει από την αρχή τον παραλυτικό παράγοντα, αφού θα έχει στη διάθεσή του την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα εργαστήρια της Vought. Φιλόδοξο σχέδιο που κρύβει πίσω του μια αποστολή αυτοκτονίας… Πριν φύγουν από το αρχηγείο, ο Hughie παίρνει μαζί του ένα φιαλίδιο V24 (γιατί προφανώς αυτό το πανάκριβο κατασκεύασμα, ξαφνικά βρίσκεται σε πλεόνασμα για την ευκολία του σεναρίου).

Όταν καταφθάνουν ο Butcher, η Maeve κι ο Soldier Boy στο Πύργο της Vought, βρίσκουν τον Homelander να παρακολουθεί ένα παλιό βίντεο του πατέρα του από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Λέει στον Soldier Boy ότι σκότωσε τον Black Noir σαν κίνηση καλής θέλησης, και του ζητά να συμμαχήσουν, λέγοντάς του ότι μαζί θα ήταν ασταμάτητοι. Του συστήνει και τον Ryan, τον εγγονό του, την τρίτη γενιά πανίσχυρων υπερηρώων. Ο Soldier Boy το σκέφτεται λίγο και τελικά αποφασίζει να παραμείνει πιστός στην παράδοση των κακών πατεράδων, αποκαλώντας τον Homelander “απογοήτευση”. Και κάπως έτσι βγαίνουν τα μεταφορικά κουμπούρια. Ο Homelander επιτίθεται στον Soldier Boy, ο Soldier Boy επιτίθεται στον Ryan, κι ο Butcher επιτίθεται στον Soldier Boy, αλλάζοντας χωρίς δεύτερη σκέψη στρατόπεδο με το που βλέπει το παιδί να κινδυνεύει. (Ήταν ίσως η μεγαλύτερη ανατροπή του επεισοδίου το ότι οι δυο ορκισμένοι εχθροί έβαλαν για λίγο την αντιπαλότητά τους στην άκρή για το καλό του παιδιού.) Όσο ο Butcher πολεμά με τον Soldier Boy, η Maeve βρίσκει ευκαιρία να πάρει το αίμα της πίσω από τον Homelander.

Στο βρωμόξυλο έρχονται να προστεθούν τα Αγόρια. Ο ΜΜ με την Starlight υποστηρίζουν τον Butcher στη μάχη κατά του Homelander, μέσα στo στούντιο ειδήσεων του VNN. Εν τω μεταξύ, ο Hughie πηγαίνει σε ένα από τα δωμάτια ελέγχου και δίνει εντολή για εκκένωση του κτιρίου. Η Kimiko πλακώνει στο ξύλο τους σεκιουριτάδες του εργαστηρίου, ενόσω ο Frenchie παρασκευάζει τον νευροπαραλυτικό παράγοντα. Ούτε μια σφαίρα στο πόδι δεν αποθαρρύνει τον τρελο-Γάλλο από το να τελειώσει σε χρόνο-ρεκόρ το παρασκεύασμα και να το δώσει στην Kimiko για να πάει να σταματήσει τον Soldier Boy. (Μην σας ακούσω να μιλάτε για σεναριακή ευκολία!)

Ο Soldier Boy έχει ήδη ισοπεδώσει όλους τους αντιπάλους του, κι όταν φτάνει η Kimiko, της κάνει το ίδιο με ευκολία. Καθώς είναι έτοιμος να σκοτώσει τη Starlight, ο Hughie κοιτάζει το σκηνικό αβοήθητος από το δωμάτιο ελέγχου και για λίγα δευτερόλεπτα γυρνάει στο μυαλό του την επιλογή να πάρει πάλι V24. Μέσα σε εκείνες τις στιγμές, αποφασίζει να αποτάξει τον ανδρικό εγωισμό του και ανεβάζει στο maximum την ένταση των προβολέων του στούντιο. Η ενέργειά τους τροφοδοτεί την δύναμη της Starlight, η οποία αιωρείται στον αέρα για λίγο, πριν χτυπήσει τον Soldier Boy με μια ισχυρή ριπή φωτός, αποδυναμώνοντάς τον αρκετά ώστε να προλάβει να του χορηγήσει ο ΜΜ τον νευροπαραλυτικό παράγοντα.

Δυστυχώς, πριν χάσει τις αισθήσεις του ο Soldier Boy, πυροδοτεί μια έκρηξη. Ο Butcher αφήνει τη μάχη για να προφυλάξει τον Ryan. Αντίστοιχα, η Maeve, που βρισκόταν στο μεταίχμιο για νικήσει τον Homelander, κάνει ένα εντυπωσιακό τάκλιν στον Soldier Boy και πετούν μαζί έξω από το παράθυρο. Η τεράστια έκρηξη που ακολουθεί λίγες στιγμές αργότερα, προκαλεί τεράστιες ζημιές, και σίγουρα κάποιες ανθρώπινες απώλειες, αλλά τουλάχιστον δεν έπαθαν κάτι οι πρωταγωνιστές μας. (Ουφ, και το είχα ένα αγχος ότι να τη δουν Infinity War οι σεναριογράφοι και θα τους πεθάνουν όλους!) Εντάξει, μετά ο Ryan επιλέγει να φύγει με τον Homelander κι ο Butcher πέφτει λιπόθυμος, αλλά όλα θα πάνε καλά, έτσι;

Στον απόηχο της μάχης στον Πύργο της Tower, ο Butcher μαθαίνει από τους γιατρούς ότι θα έχει πεθάνει σε κανα χρόνο, ενώ το κανάλι VNN εξαίρει την “αυτοθυσία” της Queen Maeve που “πέθανε” για να σταματήσει έναν “Ρώσο τρομοκράτη”. Όσα εισαγωγικά και να βάλω δεν μπορούν να περιγράψουν τη δημαγωγία που εξασκεί η Vought. Όλα κουκουλώνονται απροκάλυπτα και το κοινό είναι, με το δίκιο του, μπερδεμένο. Η αβεβαιότητα φέρνει κοινωνικό διχασμό και ο διχασμός κάνει τους ανθρώπους να χάνουν την κριτική τους σκέψη (αν την είχαν και ποτέ). Η σκηνή όπου ο Homelander προσγειώνεται μαζί με τον Ryan εν μέσω ενός πλήθους υποστηρικτών του σε μια πορεία έξω από τον Πύργο της Vought, είναι το ιδανικότερο παράδειγμα μιας κοινωνίας τόσο μουδιασμένης ηθικά που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το καλό από το κακό. Η εν ψυχρώ δολοφονία ενός υποστηρικτή της Starlight από τον Homelander, αντί να προκαλέσει φρίκη στους παρευρισκόμενους, γίνεται αφορμή για επευφημίες (με μπροστάρη τον αχώνευτο Todd, βεβαίως βεβαίως). Οι ανεγκέφαλοι που θεωρούν ότι οποιαδήποτε διαφωνία δικαιολογεί τη βία είναι αυτοί που υποστηρίζουν τον Homelander και δεν χωράει το μικρό τους μυαλουδάκι ότι δίνουν δύναμη σε έναν τύραννο, ο οποίος, κάποια μέρα, θα μπορούσε να σκοτώσει κι εκείνους με την ίδια ευκολία που σκότωσε τον αντιφρονούντα. Οι ΗΠΑ αναδύουν μια σαπίλα, από την διεφθαρμένη κυβέρνηση μέχρι τις ευεπηρέαστες μάζες της, και το The Boys δεν προσπαθεί πια να κρύψει το κοινωνικό σχόλιο περί επικίνδυνου εθνικισμού που γεννά την τρομοκρατία. Ο Homelander (εδώ πιο ξεκαθαρα από ποτέ ως παραλληλισμός του Trump) μόλις ξεπέρασε το όριο που τόσα χρόνια όλοι στη Vought τον προειδοποιούσαν να μην ξεπεράσει γιατί θα τον μισούσε ο κόσμος, και με χαρά ανακαλύπτει ότι ο κόσμος όχι μόνο συνεχίζει να τον αγαπά, αλλά επικροτεί κιόλας τη βιαιότητά του. Το χαμόγελό του, υπό τις ενθουσιώδεις ιαχές του πλήθους, είναι ανατριχιαστικό. Ακόμη πιο ανατριχιαστικό και ανησυχητικό είναι το μειδίαμα του Ryan, που μόλις έγινε μάρτυρας μιας ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως και φαίνεται να ευχαριστιέται εξίσου με τον πατέρα του τον ενθουσιασμό του κόσμου. (Αν το διαχειριστούν σωστά οι σεναριογράφοι του χρόνου, θα μπορέσουν να επιτύχουν με τον Ryan εκεί που απέτυχαν οι σεναριογράφοι του Brightburn.)

Η αποκάλυψη ότι η Maeve επέζησε της έκρηξης του Soldier Boy *και* της πτώσης από τον ουρανοξύστη, μου κακοφάνηκε πολύ. Πάντως, παραβλέποντας το ότι δεν υπάρχει κανένα πειστικό επιχείρημα που να εξηγεί πώς συνέβη αυτό, αφού στην ίδια έκρηξη έχασε τις δυνάμεις της (άρα θα έπρεπε να σκάσει στο δρόμο σαν καρπούζι), δέχομαι ότι οι σεναριογράφοι ήθελαν οπωσδήποτε να δώσουν στον χαρακτήρα της την εξιλέωση και τη συγχώρεση, χωρίς να πέσουν στην παγίδα του ενοχλητικού κλισέ “bury your gays”. Θα συγχωρήσω το τραβηγμένο σκηνοθετικό λάθος, θα συγχωρήσω και το γλυκανάλατο reunion με την Elena, αν αυτή ήταν όντως η τελευταία εμφάνιση της Maeve (η απουσία της στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν αποδεικνύει ότι δεν είχε να μας δώσει κάτι άλλο ο χαρακτήρας της, έτσι κι αλλιώς) και απλά τη χρησιμοποίησαν για να μας δώσουν μια πολυπόθητη ηλιαχτίδα αισιοδοξίας μέσα στην μαυρίλα της σειράς τους. Αυτό που θα με εξοργίσει, όμως, είναι αν του χρόνου σκάσει μύτη η Maeve ξανά, έγκυος με το μωρό του Butcher, για καινούργια (κοινότυπα) δράματα! Θα είναι μια φτηνή ανατροπή που θα έμπλεκε περισσότερο ένα ήδη γεμάτο σενάριο, που δεν αφήνει τους δευτερεύοντες χαρακτήρες να εξελιχθούν με ταχύτητα υψηλότερη από αυτή μιας χελώνας. Από την άλλη, οφείλω να ομολογήσω ότι έβρισκα πάντα τη Maeve πολύ πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα από τον A-Train ή τον Deep, που παραμένουν ακόμη εμμονοληπτικά στο προσκήνιο και, ειλικρινά, ποιός νοιάζεται για αυτούς; Μέχρι την επόμενη σεζόν πρέπει να αποφασίσω αν ένα κλισεδιάρικο… μπουτσερομωρό θα ήταν ένα αντίτιμο που θα ήμουν διατεθειμένη να πληρώσω για να συνεχίσω να έχω τη Maeve στην οθόνη μου…

Μαζί με την Queen Maeve, οι σεναριογράφοι εξιλέωσαν και την Ashley Barrett στα μάτια μας, αφού την είδαμε να αποφασίζει ενεργά να διαγράψει το βίντεο που αποδείκνυε ότι η… βασίλισσα επέζησε. Θα δούμε την επόμενη σεζόν αν αυτή ήταν απλά μια αναλαμπή της Ashley και θα επιστρέψει άμεσα στο να παίζει τον απρόθυμο λακέ του Homelander, ή αν από τη νέα θέση ισχύος που κατέχει τώρα πια στη Vought, θα καταφέρει να προκαλέσει τριγμούς στην εταιρεία, και -γιατί όχι- να παίξει ρόλο στην ολοκληρωτική κατάρρευσή της. Την έχω για αρκετά έξυπνη ώστε να μπορεί να προβλέψει το αναπόφευκτο ναυάγιο και να προσπαθήσει να σωθεί πριν την τραβήξει στον πάτο μαζί του.

Ένα μεγάλο μέρος της ανάπτυξης των χαρακτήρων των Αγοριών αυτή τη σεζόν ήταν να αποδεχτούν τα κομμάτια του εαυτού τους που τα ένοιωθαν ως βάρη και να εξελιχθούν σε καλύτερους ανθρώπους. Λίγο πριν τη μάχη, τα λόγια της Kimiko πείθουν τον Frenchie ότι δεν είναι το σκυλάκι που δέχεται μαζοχιστικά τη χειραγώγηση και την κακοποίηση των άλλων, και του δίνουν την αυτοπεποίθηση να φτιάξει το δηλητήριο για να νικήσουν τον Soldier Boy, κι αργότερα, το θάρρος να ξεκαθαρίσει στον Butcher ότι οι μέρες που διοικούσε την ομάδα σαν δικτάτορας πέρασαν ανεπιστρεπτί. Αντίστοιχα, η Kimiko, που πέρασε μια ζωή νοιώθοντας απέχθεια για τις δυνάμεις της, έμαθε όχι απλά να τις αποδέχεται (μαζί με τη βία που ενέχουν), αλλά και να τις θεωρεί μέρος του εαυτού της. Κι ο ΜΜ μπόρεσε επιτέλους να κλείσει την ανοιχτή πληγή που του είχε αφήσει τόσα χρόνια ο Soldier Boy. Μιλάει για πρώτη φορά στην κόρη του με ειλικρίνεια και περηφάνια για την οικογένειά του και την προειδοποιεί ότι οι υπερήρωες δεν είναι πάντα καλοί.

Από την άλλη, η Annie κι ο Butcher είναι δυο χαρακτήρες που είχαν ελάχιστη ανάπτυξη μέσα στη σεζόν. Εκ πρώτης όψεως, ίσως αυτό να φαίνεται ως σεναριακή αδυναμία, αλλά εγώ νομίζω ότι από πίσω κρύβεται κάτι πολύ πιο βαθύ, γιατί οι δυο τους είναι αρχέτυπα (το γιν και το γιανγκ σε superhero μορφή). Δεν ακολούθησαν το προαναφερθέν σεναριακό μοτίβο, γιατί αμφότεροι γνωρίζουν καλά τον εαυτό τους και που βαδίζουν. Η μέχρι τώρα πορεία τους μπορεί να τους έφερε να είναι σύμμαχοι στην ίδια ομάδα, αλλά οι αντικρουόμενες ηθικές αξίες τους και οι εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες τους σίγουρα θα σταθούν αιτία για ‘εμφύλιες’ συγκρούσεις στο μέλλον. Ο Butcher μπορεί να δέχτηκε με σαρδόνιο χαμόγελο το βέτο των υπολοίπων, αλλά η αλήθεια είναι ότι λατρεύει να δίνει διαταγές, και δεν θα πάρει με καθόλου καλό μάτι την Starlight, που είναι γεννημένη για αρχηγός και σίγουρα θα αναλάβει τη θέση που είχε εκείνος μέχρι πρότινος. Και μαντέψτε ποιος θα βρεθεί πάλι στη μέση; Ο καημένος ο Hughie, που αποδέχτηκε ότι είναι “beta-male”, και δεν τον πειράζει αυτό, αλλά θα τον πειράξει αν οι άλλοι τσακώνονται σαν τα κοκόρια αντί να ασχολούνται με σημαντικότερα πράγματα, όπως, ας πούμε, το ότι η Neuman είναι έτοιμη να ανελιχθεί στην κορυφή της αμερικανικής κυβέρνησης. (Κι αν ήταν μια φορά επικίνδυνη μέχρι τώρα, φανταστείτε την μετά.)

Άφησα για τελευταίο το σημαντικότερο ερώτημα: πώς τα πήγε ο Jensen Ackles ως Soldier Boy; Και κατ’ επέκταση, πως τα πήγε το The Boys με τον Soldier Boy; Και οι δύο απαντήσεις έχουν θετικό πρόσημο, αφού ο Ackles μας έδωσε κάποιες από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της σεζόν, είτε ως αγροίκος “alpha-male”, είτε ως τραυματισμένος υπερήρωας που προδόθηκε από όσους προσπάθησε να αγαπήσει. Σε γενικές γραμμές, ο χαρακτήρας εκπλήρωσε τον αφηγηματικό σκοπό του για την 3η σεζόν, και βγάζει νόημα το ότι μπήκε πάλι στον πάγο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Θα ήθελα να μην είναι αυτή η τελευταία φορά που τον βλέπουμε, όμως. Πρώτον, γιατί οποιοδήποτε πλάνο έχει μέσα του τον Jensen Ackles είναι ένα καλό πλάνο, και δεύτερον, γιατί οι σεναριογράφοι άργησαν να τον σκιαγραφήσουν πλήρως, και τώρα που το έκαναν νοιώθω ότι ήταν πολύ λίγος ο χρόνος μαζί του κι ότι θα μπορούσε να δώσει κι άλλα πράγματα στην ιστορία. Η τελική σύγκρουση τιτάνων στον Πύργο, που ξεκινά όταν ο Soldier Boy, με το χαρακτηριστικό γρέζι της φωνής του Ackles που μετουσιώνει ό,τι σημαίνει αρρενωπότητα, αποκαλεί τον Homelander (σε ελεύθερη μετάφραση) “κοτούλα”, είναι αναπάντεχα αναίμακτη, ειδικά αν αναλογιστούμε τους συμμετέχοντες. Είδαμε αρκετά λουτρά αίματος δια χειρός Soldier Boy στα προηγούμενα επεισόδια της σεζόν, οπότε ήταν σχετική έκπληξη το ότι το φινάλε δεν κορυφώνεται με μακελειό, αλλά με την -μερική έστω- κατάρρευση των επιβλαβών ανδρικών στερεοτύπων που αυτός ενσαρκώνει. Η ερμηνεία του Ackles, μέσα από τις προσβολές που γρύλισε ή τα ναρκωτικά και ποτά που κατέβασε, έπιασε επακριβώς τον παλμό του αρρωστημένου παροξυσμού που προκαλούν όλα τα καταπιεσμένα σκατά που έχουν μαζευτεί στην ψυχή του Soldier Boy και από θύμα τον μετέτρεψαν σε θύτη χωρίς καν να το καταλάβει. Παρόλο που είναι και οι δυο μη-αναστρέψιμα κακοί, με όλη τη σημασία της λέξης, η κύρια διαφορά του Soldier Boy με τον Homelander, είναι η ανθρώπινη πλευρά του. Εκεί που ο Homelander είναι ο κακός που ξέρεις ότι δεν αξίζει εξιλέωση, ο Soldier Boy είναι έτσι γραμμένος που πιάνεις τον εαυτό σου να νοιώθει οίκτο τη στιγμή που βλέπεις να τον τσουλάνε διασωληνωμένο σε κάποιο υπόγειο εργαστήριο της CIA. Είναι κρίμα, λοιπόν, να μην εξερευνηθεί παραπάνω ένας τέτοιος κακός που τόσο τεχνηέντως μας έκαναν οι σεναριογράφοι να συμπαθήσουμε!

Subscribe
Notify of
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια

Τελευταία Άρθρα

Amalia
Amalia
Με θυμάμαι να βλέπω ξένες ταινίες και σειρές πριν μάθω καλά-καλά να διαβάζω τους υπότιτλους. Αγαπημένο είδος ήταν πάντα το fantasy/sci-fi (βλ. μαγισσούλες, φαντασματάκια, υπερδυνάμεις, και τα συναφή). Ανακάλυψα το Supernatural το 2008 και ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Άρχισα να γράφω για το Supernatural Greece το καλοκαίρι του 2014. Δύο πράγματα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για εμένα: λατρεύω την ποπ-κουλτούρα και τον Dean Winchester!

Περισσότερα Άρθρα