Πριν λίγες μέρες, το Netflix κυκλοφόρησε τη νέα του σειρά κινουμένων σχεδίων Trese, βασισμένη στο ομώνυμο φιλιπινέζικο komik. Η σειρά διαδραματίζεται στη σύγχρονη Μανίλα, όπου τα μυθικά πλάσματα της λαογραφίας των Φιλιππίνων ζουν κρυμμένα ανάμεσα στους ανθρώπους. Κύρια πρωταγωνίστρια είναι η Alexandra Trese (με τη φωνή της ‘όμορφης μικρής ψεύτρας’ Shay Mitchell στην αγγλόφωνη εκδοχή), απόγονος μιας οικογένειας αποκρυφιστών. Μετά το θάνατο των γονιών της, αναλαμβάνει την ευθύνη να διατηρήσει τις συμφωνίες που κρατούν την εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του ανθρώπινου και του υπερφυσικού κόσμου, καθώς και να εντοπίσει τυχόν κακόβουλα υπερφυσικά όντα. Στην 1η σεζόν, που αποτελείται από 6 μισάωρα επεισόδια, η Alexandra και η ομάδα της έρχονται αντιμέτωποι με έναν εγκληματικό υπόκοσμο που αποτελείται από κακόβουλα (υπερφυσικά και μη) όντα. Ταυτόχρονα, ανακαλύπτουν και μια μεγαλύτερη, θανάσιμη συνωμοσία.
Οι μύθοι μεταφέρονται σε ένα μοντέρνο σκηνικό, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα τρόμου που ντύνεται όμορφα με μικρές στιγμές χιούμορ. Οι κύριοι χαρακτήρες είναι ορφανά που κυνηγούν τέρατα, με τη βοήθεια πιστών φίλων, και είναι οι κεντρικές φιγούρες μιας προφητείας. Οι ομοιότητα του Trese με το Supernatural είναι παραπάνω από εμφανής και βρίσκεται στον πυρήνα των δυο σειρών, αλλά στο 3ο επεισόδιο βγήκε στην επιφάνεια ως ένα όχι-και-τόσο διακριτικό, πολυεπίπεδο easter egg.
Καταρχάς, το εν λόγω επεισόδιο ξεκινά με ένα αιματοβαμμένο teaser, σαν εκείνα που είχε αναγάγει σε επιστήμη το Supernatural, όπου ένας κομπάρσος πεθαίνει γεμίζοντας τον τόπο με το αίμα και τα σπλάχνα του. Ύστερα, βλέπουμε τους πρωταγωνιστές να κατευθύνονται προς τον τόπο του εγκλήματος με μια ‘φτιαγμένη’ ροζ Lincoln (πιθανώς μοντέλο Town Car). Η αισθητική του αμαξιού μου θύμισε κατευθείαν το “pimpmobile” που οδηγούσε ο Castiel κατά την 9η και 10η σεζόν, το οποίο ήταν -συμπτωματικά;- και αυτό μια Lincoln (μοντέλο Continental Mark V). Μέσα στο αυτοκίνητο, ένας από τους χαρακτήρες που κάθονται στο πίσω κάθισμα τεντώνεται μπροστά για να βγάλει την κασέτα (!) που παίζει μουσική 80’s στο μαγνητόφωνο, κι ο οδηγός, ονόματι Hank, του διώχνει εκνευρισμένα το χέρι, αναφωνώντας “Nobody touches Baby but me!” (= κανείς δεν αγγίζει τη Baby εκτός από εμένα). Ο διπλανός του χαχανίζει, έχοντας στα χέρια του μια κασέτα, την οποία φαίνεται να έχει χαλάσει. Τα γέλια σταματάνε όταν ο Hank τους κοιτάξει αυστηρά.
Για κάποιον που δεν έχει φάει τα νιάτα του ξεψαχνίζοντας τις σειρές του Eric Kripke, αυτή στο Trese φαίνεται να είναι απλά μια αστεία στιγμή, αλλά για τους Supernatural-μύστες είναι μια ξεκάθαρη αναφορά στα πεπαλαιωμένα μουσικά γούστα του Dean Winchester, αλλά και στην ανθυγιεινή σχέση που είχε με το αμάξι του, την πολυαγαπημένη του Impala, που αποκαλούσε χαϊδευτικά “Baby”. Το σκηνικό καθρεφτίζει έναν διάλογο μεταξύ των Winchesters από τον πιλότο του Supernatural, όπου ο Sam γκρινιάζει στον Dean για τις πανάρχαιες κασέτες του, κι εκείνος τον ρουμπώνει με την εμβληματική πια ατάκα “Driver picks the music, shotgun shuts his cakehole!” (= ο οδηγός διαλέγει τη μουσική κι ο συνοδηγός το βουλώνει).
Τα κοινά στοιχεία του Hank με τον Dean δεν σταματούν εκεί, όμως… Στο ίδιο επεισόδιο τον βλέπουμε να ‘φανγκερλιάζει’ στην ιδέα της γνωριμίας με την αγαπημένη του ηθοποιό (θύμισε τον Dean του Changing Channels και του Scoobynatural), ενώ δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο και το οπλοστάσιο που κρατά στο πορτ-μπαγκαζ του αυτοκινήτου του! Ειλικρινά, δεν ξέρω αν ήταν ενσυνείδητη επιλογή των σεναριογράφων όλο αυτό ή αν απλά οι δυο χαρακτήρες εμπίπτουν στα κλισέ του είδους, πάντως οι ομοιότητες είναι πολλές για να τις αγνοήσουμε! Και το ότι το κόμικ κυκλοφόρησε το 2005, λίγους μήνες μετά την πρεμιέρα του Supernatural, είναι μια ακόμη σύμπτωση με την οποία θα κλείσω το μικρό, σημερινό μου παραλήρημα, και θα πάω να βρω άλλη σειρά να δω, γιατί αυτή ήταν μικρή και τελείωσε γρήγορα. Αν βρω κάπου αλλού αναφορά, θα σας ενημερώσω, όπως πάντα!